TikTok dorește să sublinieze importanța sa pentru industria muzicală, informează MusicBusinessWorldwide. În ultimii ani, platforma a început să analizeze diferențele dintre topurile muzicale și tendințele virale care apar pe TikTok.

Cele mai recente date arată că, în Germania, care reprezintă a patra cea mai mare piață muzicală din lume, aproximativ o treime dintre piesele care au ajuns în topurile naționale au fost inițial virale pe TikTok în 2024. De asemenea, peste 25% dintre melodiile din Top 100 Singles Chart din Germania în anul 2024 și-au făcut debutul pe TikTok, cu o medie de 13 zile înainte de a urca în clasament, conform analizei platformei.

Aceasta include atât artiști germani cunoscuți, precum Ayliva, Shirin David și Helene Fischer, cât și artiști internaționali, precum Miley Cyrus și trupa Disturbed, menționează TikTok într-o postare pe blogul său în limba germană.

„Mulți succesuri în topuri încep pe TikTok”, a declarat platforma, ilustrând această idee cu exemple, printre care și hitul Aylivei, „Lieb mich”.

„După ce vizionările și creațiile video au atins apogeul la începutul lunii februarie 2024, piesa a intrat rapid în topuri și a urcat pe primul loc după doar o săptămână”, a spus TikTok.

De asemenea, în 2024, peste 50 de melodii din catalogul său au ajuns în topul Billboard Global 200, în special hituri din anii ’80, 2000 și 2010, potrivit datelor obținute în colaborare cu monitorul de piață Luminate.

Printre piesele care și-au făcut debutul recent în acest clasament se numără „Ain’t No Sunshine” de Bill Withers și „Linger” de The Cranberries, ambele devenind virale pe TikTok.

Cel mai clar exemplu în acest sens este cântecul „Forever Young” de Alphaville, care a aniversat 40 de ani în 2024. TikTok susține că trupa a beneficiat de popularitatea rețelei, videoclipurile cu această piesă fiind vizualizate milioane de ori și încorporate în alte clipuri, ceea ce a readus melodia în atenție și în topuri.

Un sondaj realizat pe platformă în Germania a arătat că cele mai preferate perioade muzicale ale utilizatorilor sunt anii ’90 (48%), anii ’80 (41%) și anii 2000 (41%).



Sursa articol