
Uniunea Europeană intenționează ca, până la sfârșitul acestei săptămâni, să adopte în mod urgent o legislație care să elimine toate tarifele aplicate produselor industriale din Statele Unite, la solicitarea președintelui Donald Trump. Această măsură are loc înainte ca SUA să reducă propriile tarife la autovehicule exportate din blocul comunitar, potrivit unor informații din surse apropiate negocierilor.
De asemenea, Comisia Europeană, instituția responsabilă de negocierea acordurilor comerciale în numele Uniunii, va introduce tarife preferențiale pentru anumite fructe de mare și produse agricole provenite din Statele Unite, conform celor declarate de surse apropiate dosarului.
UE a recunoscut că recentul acord comercial încheiat cu administrația Trump favorizează SUA, însă a subliniat că acesta este necesar pentru stabilitatea și claritatea oferite firmelor. Președinta Comisiei Europene a afirmat anterior că acest acord este „puternic, chiar dacă nu este perfect”.
Decizia Bruxelles-ului de a elimina tarifele pentru produsele americane survine într-un context în care Donald Trump a amenințat cu impunerea unor tarife și alte penalități pentru țările care taxează serviciile online, fără a specifica exact țările vizate sau dacă și blocul comunitar ar putea fi afectat.
În prezent, autoturismele și componentele auto europene sunt supuse unui tarif de 27,5% pentru exporturile în SUA. Deși Washingtonul și Bruxelles-ul au convenit ca tarifele americane asupra aproape tuturor produselor europene să fie reduse la 15%, Donald Trump a declarat că această reducere nu va include autovehiculele până când europenii nu vor adopta legislația necesară pentru eliminarea tarifelor asupra bunurilor industriale americane și altor taxe.
Dacă UE va propune legislația solicitată până la sfârșitul lunii august, tarifele de 15% pentru autoturismele europene vor putea fi aplicate retroactiv, începând cu 1 august. Autovehiculele reprezintă unul din cele mai importante bunuri de export ale blocului comunitar către SUA, cu Germania contribuind, în 2024, cu aproximativ 34,9 miliarde de dolari din vânzările de autoturisme noi și componente auto.
Sursele citate de agenția Bloomberg au declarat, anonim, că autoritățile europene vor renunța la efectuarea unui studiu de impact, care este de rutină în astfel de cazuri, pentru a accelera procesul de adopție a propunerii legislative.
Fii primul care comentează