Conform informatiilor noastre, unul dintre candidații la președinția AMEPIP a luat decizia de a contesta selectia în tribunal. El a înaintat o petiție la Curtea de Apel, la secția de Contencios Administrativ și Fiscal, cerând o ordonanță președințială pentru:

In petiția sa, candidatul argumentează: “La 05.11.2025 am depus candidatura sub numarul 17/34049/05.11.2025 pentru poziția de președinte/vicepreședinte al AMEPIP, în cadrul termenului specificat prin procedurile Secretariatului General al Guvernului, conform OUG 109/2011 și HG 617/2023. În februarie 2025, comisia de selecție, cu același recrutor independent, a confirmat îndeplinirea criteriului menționat în art. 16, alin. (2) lit. b) din HG 617/ 2023, legat de organizarea și funcționarea AMEPIP, referindu-se la experiența profesională și managerială prin Decizia Comisiei nr. 71/27.02.2025.

Am depus o petiție înregistrată la SGG cu numărul 17/35102/13.11.2025, acompaniată de notițe scrise (17/35270/14.11.2025). Comisia de soluționare a petițiilor avea termenul limită de soluționare pe data de 18.11.2025.

În joia aceasta, Comisia de selecție a continuat procesul în ciuda acestui fapt, anunțând public pe data de 13.11.2025 lista finală a candidaturilor calificate, trecând la a doua etapă a procesului: interviurile individuale programate pe data de 18.11.2025, acceptând cinci candidați, dintre care unul a depus candidatura după data limită de 06.11.2025″.

Pe 20 noiembrie, AMEPIP va organiza interviurile pentru selectia președintelui și a vicepreședinților AMEPIP la sediul Secretariatului General al Guvernului din București. Vor fi evaluate cunoștințele profesionale și categoriile de abilități ale candidaților, cu scopul de a defini scorurile și de a stabiliza ordinea candidaților pe lista finală.

De asemenea, printre aspectele luate în considerare, dar nu limitându-se numai la acestea, se numără și următoarele:

În cadrul interviului propriu-zis, se vor adresa întrebări și/sau exerciții specifice poziției, care vor evalua criteriile descrise în grila de evaluare, în special competențele, acestea fiind definite în legislația privind Guvernanța Corporativã ca: Competențele = combinația de cunoștințe, aptitudini, experiențe și comportamente necesare pentru a îndeplini cu succes rolul.

Punctajul obtinut va fi acordat de fiecare membru al comisiei de selecție, comparând răspunsul fiecărui candidat cu descriptorii (indicatorii) care definesc fiecare criteriu/competență evaluat prin interviu, numeric prin valorile de la 1 la 5, valorile care reprezintă nivelul de dezvoltare al fiecărei competențe.



Sursa articol