Tunelul Mureni, situat între halta Mureni și stația Vânători din județul Mureș, a fost traversat, marcând o etapă importantă în procesul de modernizare a liniei de cale ferată dintre Brașov și Sighișoara, parte a Coridorului Rin-Dunăre. Anunțul a fost făcut miercuri de Compania Națională de Căi Ferate, într-un comunicat de presă.

Acest tunel are o lungime totală de aproximativ 740 de metri, fiind compus dintr-o secțiune naturală de 590 de metri și două tranșee de acces, de 69,74 metri la intrare și 80,70 metri la ieșire. Odată cu finalizarea lucrărilor de modernizare, trenurile vor putea circula cu viteze de până la 160 km/h.

Conform reprezentanților CFR, „Este un tunel cu cale dublă, construit folosind metoda austrichiană nouă (NATM – New Austrian Tunneling Method), tehnologie ce permite monitorizarea continuă a stabilității și deformărilor construcției. Lucrările principale au inclus consolidarea terenului cu ajutorul ancorelor și drenajelor, excavarea secvențială, protejarea cu beton armat, turnarea radierei și aplicarea hidroizolației. În următoarele faze se vor realiza montarea căptușelii interioare, instalarea echipamentelor specifice și finisajele finale. Tunelul respectă standardele europene de siguranță pentru tunelurile feroviare, fiind echipat cu ieșiri de urgență, balustrade, iluminat de siguranță și căptușeală rezistentă la incendiu, realizată cu fibre de polipropilenă.”

Proiectul de „Reabilitare a liniei de cale ferată Brașov – Simeria”, segment al Coridorului Rin-Dunăre, secțiunea Brașov – Sighișoara, este realizat de un parteneriat format din compania Alstom Transport S.A. (lider), Aktor S.A., Arcada Company S.A. și Euro Construct Trading 98 S.R.L., sub supravegherea CFR S.A., care asigură și finanțarea. După finalizare, această linie va permite trenurilor să atingă viteze maxime de 160 km/h.



Sursa articol