Regimul taliban a negat joi că întreruperea serviciilor de internet și telecomunicații, care a izolat Afganistanul aproape două zile, s-a datorat lucrărilor de mentenanță. Potrivit mass-media, această afirmație a fost făcută de un purtător de cuvânt al talibanilor, fiind prima reacție oficială după această criză, conform agenției de știri internaționale citate de agenția de presă locală.

Principalul purtător de cuvânt al talibanilor, Zabihullah Mujahid, a declarat într-un comunicat că informațiile distribuite pe rețelele sociale și preluate de presa internațională sunt false și inventate. El a adăugat: „Afirmația care mi-a fost atribuită este incorectă și fabricată. Dacă vom avea ceva important de anunțat, o vom transmite prin canalele oficiale, nu prin media străine”.

Deși a negat implicarea întreruperii, Mujahid nu a explicat motivul pentru care conexiunile au fost oprite timp de aproape 48 de ore, însă serviciile de internet și telecomunicații au fost reluate miercuri.

Presupunerile larg răspândite sugerau că autoritățile au blocat serviciile pentru înlocuirea rețelei de fibră optică vechi, în timp ce au negat că s-a impus o interdicție asupra utilizării internetului. În comunicatul citat de o platformă de socializare a regimului, redactat în urdu și transmis ca fiind aprobat de echipa de comunicare a talibanilor, se vorbea despre înlocuirea rețelei, dar fără a explica întreruperea.

Reacția lui Mujahid a venit după două zile de tăcere și după ce serviciile de telefonie și internet au fost întrerupte luni la ora locală 17:00, afectând peste 43 de milioane de oameni.

Organizații internaționale precum Human Rights Watch și Amnesty International au responsabilizat direct talibanii pentru această disfuncție, iar ONU a cerut restabilirea rapidă și completă a accesului la internet și rețelele telefonice din țară.



Sursa articol