La nivel global, majoritatea profesorilor raportează un nivel ridicat de satisfacție față de activitatea lor, conform unui raport intitulat „Starea predării” publicat recent de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE). Acest studiu, bazat pe cercetarea TALIS 2024, realizată anul trecut în rândul a sute de mii de dascăli de gimnaziu din 55 de sisteme educaționale, relevă că profesorii români ocupă un loc deosebit în această clasamentare. În comparație cu alte țări, aceștia exprimau cel mai înalt nivel de satisfacție legat de condițiile de muncă, atât în ceea ce privește salariile, cât și condițiile non-salariale de angajare. Studiul indică, de asemenea, că România se află printre țările cu cele mai semnificative creșteri ale satisfacției salariale în ultimii ani, conform informațiilor citate de un site de știri specializat în educație.

În analiza realizată pe 23 de state membre ale OCDE și țări partenere, România s-a poziționat favorabil în ceea ce privește satisfacția salarială raportată la nivelul salariilor. La acest capitol, țara noastră era a treia în clasament, după Costa Rica și Portugalia, în timp ce, în ceea ce privește satisfacția generală legată de salarii, poziția era a patra, fiind depășită doar de Danemarca, Austria și Belgia. Aceste rezultate sugerează că România se află într-un punct roșu al „hărții” mulțumirii salariale, unde nivelul salariilor și satisfacția angajaților ating un maxim.

De asemenea, raportul evidențiază că țara noastră a consemnat cea mai mare creștere a satisfacției față de salarii în perioada 2018-2024. Astfel, în primăvara anului trecut, peste jumătate dintre profesorii de gimnaziu din România se declarau mulțumiți de salariile lor (57%), peste media de 39% înregistrată la nivelul OCDE. Această creștere reprezintă o îmbunătățire de 34 de puncte procentuale față de anul 2018, indicând o evoluție semnificativă în sentimentul de satisfacție legat de remunerare.



Sursa articol