Locomotivele electrice ale CFR Călători se vor opri de pe rețeaua feroviară națională din cauza datoriilor către Electrificare CFR SA

Conform unei adrese recente, CFR Călători nu va mai putea utiliza locomotive electrice pe rețeaua feroviară din România din cauza restanțelor financiare acumulate față de Electrificare CFR SA. Operatorul feroviar de stat a achitat doar parțial facturile pentru energia electrică consumată în ultimele luni.

Documentul, obținut de Club Feroviar, confirmă că, începând cu 7 octombrie 2025, se va suspenda alimentarea cu energie electrică pentru locomotiva electrice a CFR Călători, ca urmare a neachitării obligațiilor financiare stipulate în contractul de furnizare. Înregistrările indică restanțe pentru facturi din perioada aprilie-septembrie 2025.

Dacă măsura va intra în vigoare, începând de marți, 7 octombrie, locomotivele electrice vor rămâne în depouri, ceea ce va limita circulația doar la locomotive diesel. Aceasta va afecta trenurile de toate tipurile, având un impact semnificativ asupra transportului feroviar, deși doar 40% din rețea este electrificată.

În plus, amenințarea cu restricționarea accesului locomotivelor la infrastructură nu este nouă. La sfârșitul lunii august, CFR Călători a fost notificată despre posibile restricții din cauza datoriilor la Tariful pentru Utilizarea Infrastructurii (TUI), care depășeau 41 de milioane lei. Deși s-a găsit o soluție temporară, problemele financiare persistă.

Rodrigo Maxim, președintele Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România, va aborda situația în cadrul Consiliului Economic și Social. Acesta intenționează să propună aviz negativ pentru un proiect guvernamental de rectificare a bugetului, subliniind că CFR Călători se confruntă cu deficiențe financiare severe pentru restul anului.



Sursa articol