Românii aruncă în fiecare an aproximativ 2,5 milioane de tone de mâncare, o cantitate impresionantă greu de imaginat în totalitate. Pentru a ilustra această problemă, compania Nestlé din România propune o analogie vizuală: dacă aceste alimente ar trebui transportate toate odată, ar fi nevoie de 62.500 de tiruri, aliniate într-un șir de aproape 900 de kilometri, cam cât distanța dintre două orașe importante din țară. Aceasta este realitatea pe care administratorii și organizațiile din domeniu încearcă să o schimbe, promovând reducerea risipei alimentare și încurajând un stil de viață echilibrat, adaptat la actualele condiții economice.

Pentru a ajuta populația să conștientizeze amploarea problemei, compania a lansat o campanie de sensibilizare cu un slogan care încurajează reducerea risipei, promovând și un ghid pentru o alimentație sănătoasă, bazată pe diversitate și cantitate potrivită. Această inițiativă are ca scop evidențierea modurilor în care consumatorii pot evita risipa, de exemplu, prin planificarea meselor și realizarea listelor de cumpărături echilibrate, pentru întreaga familie. Campania se derulează atât pe canalele companiei, cât și în presa scrisă și online, inclusiv prin colaborări cu influenceri, pentru a ajunge la toate grupele de vârstă, de la tineri până la părinți.

În plus, Nestlé România adaptează și portofoliul de produse pentru a reduce risipa: multe din produsele lor (cereale, batoane, tablete) sunt porționate astfel încât să fie consumate integral, fiind menționate porțiile pe ambalaj. Anul trecut a fost lansat și primul ghid de nutriție pentru copiii din țară, realizat de specialiști autorizați, pentru a oferi părinților informații bazate pe știință despre alimentație. Compania susține de asemenea dezvoltarea de rețete create de părinți pentru părinți și finanțează campanii educaționale despre reducerea risipei alimentare. În plus, anual, circa 60 de tone de produse sunt donate organizațiilor caritabile pentru a fi folosite, evitând astfel risipa și distrugerea lor.



Sursa articol