Avatar: Fire and Ash – O Nouă Explorare în Universul Na’vi
Caracterul distinctiv al filmelor realizate de James Cameron din seria Avatar constă în capacitatea lor de a ne introduce într-o lume plină de fantezie, dar totodată bine concepută pentru a părea mai autentică decât realitatea noastră. Avatar: Fire and Ash este al treilea film din această serie, iar dacă ți-au plăcut primele două, ai șanse mari să te bucuri și de acesta. Vei găsi mai multe bătălii în aer, mai mulți locuitori ai recifelor călărind creaturi marine elegante și mai mulți oameni din coloniile albilor care caută să cucerească noi tărâmuri, având în vedere că și-au distrus propriul pământ. Dacă îți dorești să te întorci în lumea Na’vi și să auzi replici de genul „Focul urii este doar cenușa durerii” și „Nu ne hrănim de pe mama slăbiciunii!” – Avatar: Fire and Ash este filmul potrivit pentru tine.
Acest nou capitol continuă de unde a rămas Avatar: Calea apei. Sensibilitatea și drama sunt accentuate pe planeta Pandora, unde Lo’ak (Britain Dalton) plânge moartea fratelui său, căzut în filmul anterior. Mama lui, Neytiri (Zoe Saldaña), este și ea în doliu, în timp ce Jake (Sam Worthington) își manifestă tristețea într-un mod mai stoic. De asemenea, fiica adoptivă a celor doi, Kiri (Sigourney Weaver), reia povestea romantică cu Spike (Jack Champion), fiul alb care necesită un aparat de respirație special pentru atmosfera Pandorei.
Acolo, intrigile sunt la ordinea zilei: coloniștii albi complotează pentru a prelua controlul asupra Pandorei, având ajutorul ofițerului dur Colonelul Miles Quaritch (Stephen Lang), care este de asemenea tatăl biologic al lui Spike. O generală impunătoare (Edie Falco) dă ordine, iar un tip blând și științific (Jemaine Clement) imploră coloniștii să nu distrugă animalele sensibile ale Pandorei. De-a lungul filmului, o nouă amenințare apare în personajul Varang (Oona Chaplin), lider al clanului Na’vi Mangkwan, care îl manipulează pe Quaritch într-un stil care aduce aminte de alte povești legendare.
Avatar: Fire and Ash funcționează ca o metaforă extinsă, ilustrând modul în care lăcomia oamenilor albi distruge totul. Temele centrale ale seriei, precum deteriorarea Pământului și speranța oferită de generațiile tinere, sunt totuși reiterate și se așteaptă a fi explorate în continuare în filmele viitoare.
Na’vi-urile rămân neschimbate, cu trăsături distincte și expresive. James Cameron a realizat un film epocal de 3 ore și 17 minute, culminând cu o secvență de bătălie complexă, care ar trebui să ofere o experiență vizuală unică, deși la final rezultatul poate părea o reîncercare a așteptărilor publicului. Imaginea creată prin tehnologia de vârf a lui Cameron surprinde printr-o estetică care poate părea atât plină de strălucire, cât și plată în același timp.
Când a lansat primul film Avatar în 2009, Cameron îl prezenta ca pe o metodă revoluționară de a viziona filme. Acum, cu mai bine de un deceniu mai târziu, conceptul a devenit unul familiar. Cameron a perfecționat arta de a crea o lume extravagantă, dar efectul a ajuns să fie mai mult o nostalgie decât o viziune inovatoare, iar Avatar: Fire and Ash te poate lăsa să te întrebi dacă, în cele din urmă, totul este doar o formă calculată de deja-vu.

Fii primul care comentează