Lucrările pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești avansează pe secțiunea Boița-Cornetu, conform unui anunț recent de la Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Proiectul, esențial pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere din România, include construirea tunelului Robești, unde s-au realizat deja 170 de metri de foraj pe sensul Sibiu-Pitești și 127 de metri pe sensul invers.

Tehnologia folosită la forajul tunelului se bazează pe o metodă modernă austriacă, adaptată la condițiile geologice specifice zonei. Utilizarea explozibililor este strict reglementată și se respectă toate normele de siguranță. Lucrările progresează, iar echipele activează și la portalul tunelului dinspre Sibiu.

La viaductul 1-Boița, deja autorizat, au fost finalizate elevațiile, iar acum se lucrează la suprastructură. În plus, pentru patru alte viaducte au fost obținute autorizații de construire, iar săptămâna viitoare se estimează finalizarea autorizației pentru încă trei viaducte și tunelul Boița.

Revizuirea Acordului de Mediu

Ministerul Transporturilor se află în procedură de revizuire a Acordului de Mediu, proces estimat a fi finalizat până în martie anul viitor. Aceasta va permite, conform planurilor, ca secțiunile 2 și 3 ale autostrăzii să primească autorizații de construire complete în luna mai. Conducerea a asigurat că secțiunile montane nu sunt în pericol de a pierde financiarele europene de aproape 17 miliarde de lei, după cum a declarat Ionel Scrioșteanu.

Logistica pe șantier

Pentru a eficientiza progresul lucrărilor, antreprenorul a achiziționat o hală de producție de aproximativ 10.000 mp. În această hală se fabrică elementele necesare structurilor, incluzând:

– 300 tone de tablier metalic din 4000 tone necesare.
– 220 grinzi de beton dintr-un total de 1050 necesare pentru pasaje, poduri și viaducte.

Pe șantier lucrează 400 de muncitori și sunt utilizate 100 de utilaje. La tunel, lucrările se desfășoară nonstop, în trei schimburi.

Finalizarea lucrărilor

Lucrările au început cu tronsonul din zona Boița, iar ulterior au fost autorizate patru viaducte între km 14+150 și km 17+670, în direcția Sibiu-Pitești, alături de tunelul de 900 m de la Robești. Proiectul autostrăzii A1 Sibiu – Pitești reprezintă un pas major în modernizarea infrastructurii rutiere din România, având un impact semnificativ asupra mobilității și dezvoltării economice. Informațiile actualizate și continuarea monitorizării lucrărilor rămân esențiale pentru toate părțile implicate.