Epoca inteligenței artificiale a adus schimbări semnificative în mediul academic, unele benefice, altele problematice. Un incident recent de la Universitatea din Illinois evidențiază aceste provocări, punând accentul pe modul în care AI-ul este folosit pentru trișat și etica în educație.
La cursul introductiv de Data Science Discovery, organizat de profesorii Karle Flanagan și Wade Fagen-Ulmschneider, a fost implementat un sistem digital numit Data Science Clicker pentru verificarea prezenței. În ciuda funcționalității eficiente, profesorii au descoperit că mulți studenți partajau codurile QR pentru a trișa, ceea ce a dus la identificarea a aproximativ 100 de studenți implicați în fraudă.
Recent, profesorii au primit răspunsuri de scuze din partea studenților, însă majoritatea păreau identice și generate de inteligența artificială, precum ChatGPT. Aceasta a generat o dilemă privind autenticitatea judecății și integritatea în procesul educațional.
Pentru gestionarea situației, profesorii au ales o metodă educativă, afișând fragmente din mesajele de scuze și subliniind importanța onestității. Nu au aplicat sancțiuni, ci au promovat discuții despre etică și responsabilitate.
Dezbaterea în mediul universitar s-a intensificat, în timp ce experții analizează impactul AI-ului asupra formei și conținutului temelor. Mulți profesori se confruntă cu dificultăți în detectarea autenticității conținutului generate de inteligența artificială, iar riscul de acuzații false crește.
Cazul de la Illinois exemplifică o criză în educație, generată de utilizarea AI, care pune în discuție înlocuirea gândirii critique cu automatizarea. Universitățile trebuie să își adapteze politicile, în timp ce educația continuă să evolueze în fața acestor provocări.
Concluzia evidențiază necesitatea informării continue și adaptării rapide la noile tehnologii, în contextul unei realități în care AI-ul devine o componentă inevitabilă a procesului educațional.

Fii primul care comentează