
Constructorii auto europeni avertizează că noua strategie a Uniunii Europene de a reduce drastic limitele pentru importurile de oțel merge prea departe și poate genera costuri administrative și de producție mai mari pentru producătorii din Europa, a anunțat miercuri Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Această organizație, ce reprezintă cei 16 mari producători auto din Europa, a menționat că aproximativ 90% din oțelul utilizat direct de acești constructori provine din Uniunea Europeană și se arată îngrijorată de efectul inflaționist al unor restricții mai stricte asupra importurilor de oțel.
Guvernele Uniunii Europene și Parlamentul European trebuie să aprobe această inițiativă.
„Nu contestăm nevoie de un anumit nivel de protecție pentru o industrie precum cea a oțelului, însă considerăm că propunerile Comisiei merg prea departe în protejarea pieței europene”, a declarat Sigrid de Vries, directorul general al ACEA, într-un comunicat.
Organizația a subliniat că producătorii auto trebuie să continue să importe anumite cantități și tipuri de oțel, deoarece materialele folosite în industrie au fost întotdeauna consumate rapid în sistemul actual de cote.
De asemenea, ACEA a exprimat rezerve față de cerința ca importatorii să identifice locul inițial unde a fost topit și turnat oțelul, măsură concepută pentru a preveni ocolirea restricțiilor. Potrivit asociației, acesta este un proces foarte complicat într-un lanț de aprovizionare global, precum cel din industria auto.
„Trebuie să găsim un echilibru mai just între nevoile producătorilor și cele ale utilizatorilor europeni de oțel în contextul acestei măsuri”, a adăugat ACEA.
Fii primul care comentează