Primarul interimar al Capitalei afirmă că nivelul calității aerului în București este foarte scăzut, din cauza faptului că poluantele din trafic nu sunt Taxate corespunzător. În anumite cazuri, o mașină electrică are același statut ca una cu motorizare pe combustibil intern, ceea ce poate stimula utilizarea vehiculelor poluante.

El explică că, în ultimii ani, un plan de monitorizare a calității aerului indică faptul că cea mai mare parte a poluării provine din traficul rutier al orașului. În plus, construcțiile în desfășurare în București, precum și modul de gestionare și întreținere a mașinilor folosite pe șantiere, au un impact semnificativ. O mare parte dintre aceste șantiere sunt gestionate de autoritățile locale sau de ministere, iar autoritățile încearcă să controleze săptămânal aceste activități pentru a aplica sancțiuni acolo unde este nevoie.

Primarul consideră că pentru a îmbunătăți calitatea aerului, trebuie să schimbăm modul în care tratăm vehiculele poluante, în special prin taxarea lor, și să acordăm același statut de privilegiu mașinilor electrice, în anumite situații.

„Suntem foarte în urmă în privința calității aerului în București, iar motivul principal este faptul că nu taxăm mașinile poluante și nu diferențiem în mod corect între vehiculele electrice și cele pe combustie internă. Pentru a merge în direcția corectă, trebuie să convingem oamenii că transportul public, care va fi complet ecologic, reprezintă alternativa ideală, precum și să prioritizăm mașinile nepoluante”, a menționat el.

El a adăugat că se va finaliza modernizarea parcului de transport în comun abia în 2030, când va fi complet înlocuit cu vehicule moderne, total electrice.

„Traficul reprezintă principala sursă de poluare în București. În ultimii ani, am făcut pași importanți pentru a înlocui parcul auto cu vehicule ecologice. În următorii 10 ani, nu vom mai permite achiziția de vehicule pe combustie internă prin noul contract de gestionare a transportului. Toate mijloacele de transport vor fi schimbate cu unele fără emisii poluante. În prezent, avem 100 de tramvaie noi, 100 de autobuze electrice moderne și 100 de troleibuze noi. În plus, pregătim licitații pentru alte 250 de tramvaie, din care deja avem finanțare pentru peste 80. Cu cât mai mulți oameni externalizează transportul în comun, cu atât vom reduce traficul și poluarea în oraș”, a explicat primarul.

El susține că prioritatea următoare în București trebuie să fie creșterea numărului de mașini electrice. De asemenea, a amintit că operatorii privați care au astfel de vehicule beneficiază de scutiri de taxe și de facilități la plata parcării.

Reprezentanți ai autorităților centrale, experți și lideri din mediul de afaceri participă la o dezbatere pe teme legate de sustenabilitate, economia circulară și impactul conceptului ESG (Environmental, Social, Governance) asupra mediului de afaceri și a comunității.



Sursa articol