Acum 18 ani, foarte puțini erau familiarizați cu numele ingredientului despre care urma să devină un remediu popular pentru mahmureală, afirmă Gil Sa-hyeon, un comerciant de 58 de ani, arătând un buchet de tulpini uscate, de culoare maro. „Acum se găsește peste tot.”
Magazinul său, situat în centrul pieței Yangnyeongsi din Seul, cea mai mare piață din Coreea de Sud specializată în ierburi medicinale tradiționale, are străzi pline de mici magazine ce expun plante precum rădăcina de lemn-dulce sau coaja de scorțișoară, emanând un miros distinctiv, conform unei publicații internaționale de știri.
Ingredientul la care face referire Gil este hovenia dulcis, cunoscut în limba coreeană ca heotgae – un arbore asiatic denumit și arborele stafidei orientale, care a devenit fundamentul industriei locale a remediilor pentru mahmureală.
Coreenii tratează foarte serios consumul excesiv de alcool. Pentru mulți, a doua zi după o petrecere se începe cu o supă fierbinte de haejangguk, cunoscută drept „supă pentru mahmureală”.
Această mâncare, adesea preparată cu varză chinezească, pește uscat sau sânge de vită coagulat, este mai mult o mâncare reconfortantă decât un adevărat tratament, fiind preferată de clienții care vizitează restaurantele specializate, deschise devreme pentru cei cu ochii încețoșați.
Recent, însă, acest „leac” a devenit un produs comercial. În magazinele locale există adevărate raioane dedicate remediiilor pentru mahmureală, de la băuturi tradiționale, la jeleuri și pastile moderne, create pentru a preveni suferința.
Cele mai populare conțin extracte din hovenia dulcis, dar unele variante includ și alte ingrediente considerate benefice, cum ar fi ginsengul roșu, armurariul sau algele.
Piața de produse pentru combaterea mahmurelii din Coreea a ajuns la valoarea de aproximativ 350 de miliarde de woni (circa 190 de milioane de lire sterline) în 2024, conform unei cercetări de piață. Aceasta a înregistrat o creștere de 10% față de anul precedent.
Cu toate acestea, paradoxal, consumul de alcool pe cap de locuitor a scăzut constant din 2015, iar livrările de bere și băuturi spirtoase sunt încă sub nivelul din 2019.



Sursa articol