Pensionarii români care locuiesc în străinătate trebuie să dovedească autorităților române că sunt în viață, prezentând un document numit „Certificat de viață”. Până la 1 septembrie 2024, acest certificat era depus o dată pe an, însă din acel moment va fi nevoie să fie trimis de două ori pe an, conform informațiilor furnizate de agenția de presă Rador, citată de Radio Târgu Mureș.

În ceea ce privește pensionarii din județul Mureș stabiliți în alte țări, peste jumătate dintre ei au depus deja acest document, a declarat pentru radioul local directorul Casei de Pensii din județ, Stelian Stoica.

„Pensionarii care au domiciliul în afara țării trebuie să depună aceste certificate până la 30 martie și 30 septembrie, pentru a demonstra că sunt în viață. Nedeclararea acestor documente duce la suspendarea plății pensiei. În Mureș, avem aproximativ 12.500 de persoane care trebuie să le depună, iar până acum au făcut-o cam 7.000 dintre ei”, a explicat Stoica.

Dacă pensionarii nu vor prezenta aceste documente, drepturile lor de pensie vor fi suspendate începând cu data de 1 octombrie. Reluarea plăților se va face doar începând cu luna noiembrie sau decembrie.

Certificatul de viață poate fi trimis și prin email, poștă sau chiar de către alte persoane, la sediile caselor de pensii. Chiar dacă depunerea se întârzie, pensiile vor fi plătite retroactiv, întrucât legea permite un termen de prescripție de trei ani.



Sursa articol