Cercetătorii de la Universitatea Tianjin au realizat o baterie cu o densitate energetică de peste 600 de wați-oră pe kilogram, o valoare semnificativ superioară celor deja existente pe piață. Aceasta marchează o etapă importantă în dezvoltarea bateriilor avansate pentru vehicule electrice și drone, promițând o creștere a autonomiei și performanței dispozitivelor portabile.

Noile cercetări au revoluționat mediul de solvatare al ionilor de litiu, depășind limitările structurilor tradiționale de electrolit. O echipă de specialiști a creat un „electrolit delocalizat” cu un micro-mediu de solvatare mai dezordonat, ceea ce a permis o dinamică mai fluidă a ionilor și o stabilitate îmbunătățită a bateriei.

Rezultatele au fost publicate în revista Nature și arată o creștere de 200-300% a densității energetice față de cele existente, precum cele utilizate de Tesla sau BYD. Densitatea de 604,2 wați-oră pe kilogram depășește, astfel, obiectivele inițiale pentru bateria de vehicule electrice, stabilind un nou standard în industrie. În plus, această tehnologie a fost deja adaptată pentru producția de baterii de înaltă energie pentru drone, indicând aplicabilitatea practică extinsă a descoperirii.

Pentru bateriile cu litiu metalic, noile structuri de electrolit permit o performanță mai ridicată și o durată de viață mai lungă. În plus, acestea pot asigura o siguranță și o stabilitate mai mari, reducând riscurile asociate utilizării bateriilor în condiții exigente.

Evoluția tehnologică și aplicabilitatea pe scară largă a acestei tehnologii indică un viitor promițător în domeniul stocării energiei. Este important ca cercetările și rezultatele recente să fie monitorizate atent, pentru a evalua impactul pe termen lung al acestor inovații asupra industriei și mediului.