Compania Metrorex anunță că a fost concretizat al doilea segment de tunel între viitoarele stații de metrou Tokyo și Aeroport Băneasa. Acest tronson are o lungime de 900 de metri.

„Metrorex S.A. informează că scutul de foraj numit «Sfânta Ana» a terminat și cel de-al doilea segment de tunel între stațiile de metrou Tokyo și Aeroport Băneasa. Primul segment a fost realizat de utilajul TBM «Sfânta Maria».” Pe 18 august, acesta a perforat peretele viitoarei stații Aeroport Băneasa. Utilajul de foraj „Sfânta Ana” a început construirea tunelului între cele două stații, spre direcția 1 Mai, pe 28 mai 2025. Acest utilaj are o lungime de 105 metri, cântărește aproximativ 600 de tone, iar scutul de foraj are un diametru de circa 6,60 metri”, transmite Metrorex, într-un comunicat oficial.

Segmentul de tunel sub pământ, realizat pe Linia 1 cu ajutorul utilajului TBM „Sfânta Ana”, are o lungime totală de 900 de metri, pe care se află 600 de inele de tunel.

Potrivit sursei, cele două utilaje mari, TBM „Sfânta Maria” și TBM „Sfânta Ana”, vor continua construcția subterană după o etapă tehnică de întreținere. Ele vor excava un tunel cu o lungime totală de 6,6 km, pe care vor fi construite șase stații și șase conectații ale Magistralei 6, secțiunea SUD, între stațiile 1 Mai și Tokyo.

„Suntem mulțumiți că cele două utilaje de foraj avansează conform planului pentru realizarea structurilor de susținere ale secțiunii SUD a Magistralei 6 de metrou. La fel cum numele lor sfinte, Sfânta Maria și Sfânta Ana, simbolizează colaborarea spirituală, aceste utilaje lucrează împreună pentru a atinge obiectivele noastre de extindere a rețelei de metrou. Acest proiect de infrastructură urbană important ne aduce satisfacții pe măsura eforturilor depuse, iar rezultatele trebuie să fie în concordanță cu planurile stabilite”, a declarat Mariana Miclăuş, directorul general al Metrorex.

Împreună cu constructorul responsabil cu realizarea acestei legături între rețeaua de metrou și Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6, secțiunea 1 Mai – Otopeni), precum și cu supraveghetorul proiectului, se marchează o etapă importantă în cadrul proiectului, care este finanțat atât din bugetul de stat, cât și din fonduri externe.

Proiectul „Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni, legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni” este considerat de interes național, fiind oficial recunoscut ca proiect de utilitate publică, conform unei hotărâri guvernamentale din 2017 și modificărilor ulterioare. Scopul său este să asigure conectivitate și mobilitate pentru populație, dezvoltând o rețea de transport trans-european.



Sursa articol