
O pictură semnificativă a artistului suprarealist René Magritte, care a fost deținută de o colecție privată mai bine de nouă decenii, va fi scoasă la licitație la sfârșitul acestei luni. Intitulată „La Magie Noire”, lucrarea, cumpărată acum 90 de ani de familia unei eroice rezistenta din timpul celui de-al Doilea Război Mondial, se preconizează că va fi adjudecată pentru peste 7 milioane de euro, informează publicația britanică „The Guardian”.
Această lucrare a fost achiziționată de familia Suzanne Spaak, o eroină a rezistenței din cel de-al Doilea Război Mondial, care a fost împușcată de Gestapo în timp ce încerca să ajute copii evrei să ajungă în siguranță. La Magie Noire a fost cumpărată de această familie în contextul în care Magritte se confrunta cu dificultăți financiare și nu reușise să vândă nicio lucrare timp de doi ani.
Se estimează că prețul de vânzare va fi cuprins între 5 și 7 milioane de euro, însă se aşteaptă ca cifra reală să fie considerabil mai mare. Specialiștii de la casa de licitații Sotheby’s consideră că această operă reprezintă o raritate, fiind primul exemplu de lucrare a lui Magritte păstrată în aceeași familie din momentul creației sale.
Vicepreședintele Sotheby’s din Franța a declarat că lucrarea este „primul mare exemplu de operă a lui Magritte care a rămas în aceeași familie din momentul în care a fost pictată”, evidențiind valoarea sa istorică și artistică. El a adăugat, referindu-se la pictură, că „este ca superstarul suprarealismului”, descriind opera drept „Taylor Swift a suprarealismului”, sugerând că, dacă un grup de elevi ar face o prezentare despre mișcarea suprarealistă, această lucrare ar putea fi exemplul perfect.
René Magritte, originar din Belgia, a început ca designer pentru fabrici de tapet și a creat afișe publicitare până în 1926, când a realizat prima sa lucrare suprarealistă. În 1927, a avut prima expoziție, dar critici duri l-au descurajat, ceea ce l-a determinat să se mute la Paris, unde nu a reușit să-și câștige recunoașterea. În 1930, s-a întors în Belgia și a fondat, împreună cu fratele său, o agenție de publicitate, însă perioada a fost dificilă pentru artist. Timp de doi ani, între 1930 și 1932, nu a avut succes în vânzări sau expoziții, epocă marcată de impactul crizei economice mondiale.
Fii primul care comentează