
Întârziere în modernizarea liniei de tramvai de pe Bulevardul Mărășești: probleme legate de autorizații și rețele de utilități
Lucrările de reabilitare încetinite din cauza birocratiei și a relocării utilităților
Proiectul de modernizare a liniei de tramvai de pe Bulevardul Mărășești nu va începe pe 25 august, așa cum era planificat inițial. Construcția a fost amânată din cauza lipsei autorizațiilor și a necesității de relocate rețele de utilități.
Sapa generală pentru infrastructură: gaz, apă și canalizare
„Pe Mărășești se schimbă integral conducta de gaze, canalizarea și rețeaua de apă. Noi acolo vom săpa tot bulevardul. După ce am săpat tot lăsăm Apa Nova, gazele, și toți, să intre, să-și facă utilitățile, ne dă nouă întrerupere. Asta poate să dureze câteva luni de zile. Probabil ăla va fi blocat peste un an de zile,” a explicat Marin Mândrilă, reprezentantul firmei Mari Vila-Com, constructorul proiectului.
Stadiul lucrărilor și alte tronsoane în desfășurare
Inițial, lucrările ar fi trebuit să înceapă pe 25 august, dar în prezent, pe alte secțiuni ale bulevardelor, șantierul avansează. Lucrările de pe Bulevardul Basarabiei au fost deja predate, iar pe Bulevardul Chișinău, jumătate din linie a fost deja demontată, iar lucrările au început săptămâna trecută.
Reabilitarea celor 50 km de linie de tramvai în oraș
Modernizarea cuprinde 50 de kilometri de trasee tramvai. Bulevardul Chișinău reprezintă al doilea segment aflat în reparație, după linia 5, unde intervențiile continuă paralel.
Dificultăți în reluarea lucrărilor din cauza utilităților
Constructorul estimează că, din zilele următoare, vor începe și săpăturile. Însă și aici apar probleme legate de rețelele de apă și gaze, care trebuie relocate.
Datoriile Municipiului București către constructor
Primăria nu a plătit încă datoriile restante pentru reabilitarea liniei 5 de tramvai, în valoare de peste 15 milioane de euro. Conform declarației constructorului, lucrările sunt finalizate în proporție de 95%, urmând să fie montate copertinele pentru pasageri, iar proiectul ar putea fi finalizat până la sfârșitul anului.
Fostul primar Nicușor Dan a menționat în aprilie că Primăria Bucureștiului așteaptă rambursări din fonduri europene și surse de la Banca Europeană de Investiții pentru acoperirea acestor datorii, cu un termen estimat de finalizare în octombrie 2023.
Așteptări și estimări privind finalizarea la termen
„L-a sfârșitul anului i-am putea da drumul”, explică reprezentantul constructorului despre montarea finală a copertinelor pentru pasageri.
Fii primul care comentează