Magistrala 5 din Drumul Taberei înregistrează peste 6,5 milioane de călătorii, dar încă are potențial de creștere
Un trafic în ascensiune, dar sub potențialul maxim
De la inaugurare, în 2020, metroul din Drumul Taberei a fost utilizat de peste 6,5 milioane de ori, înregistrând o creștere semnificativă față de anii precedenți. În perioada ianuarie-noiembrie, s-au validat aproximativ 6,5 milioane de cartele, reprezentând o creștere anuală. Cu toate acestea, traficul de pe magistrala 5 rămâne încă la doar o treime față de cel din tronsonul Eroilor-Preciziei, de pe magistrala 3, din partea de vest a Bucureștiului.
Cele mai aglomerate stații ale magistralei M5 au fost Valea Ialomiței, cu peste 843.000 de validări, urmată de Romancierilor, cu 771.000, și Parc Drumul Taberei, cu 763.658.
Și în anul 2024, traficul a crescut, dar în continuare există loc de îmbunătățiri
Comparativ cu anul trecut, circulația pe M5 s-a îmbunătățit, dar tot rămâne semnificativ sub traficul pe celelalte magistrale. În 2023, în cazul magistralei Drumului Taberei, s-au parcurs cu aproximativ 21.500 de km mai puțin, indicând o utilizare încă insuficientă.
Metroul din Drumul Taberei, un proiect cu întârziere și provocări
Magistrala 5 a fost deschisă după un proces laborios, după nouă ani de la începerea lucrărilor. Investiția totală s-a ridicat la 3,3 miliarde de lei. Cu toate acestea, durata călătoriei rămâne aliniată cu această întârziere, fiind mai lungă din cauza necesității de schimburi multiple.
Inițial, proiectul prevedea o conectare directă cu stația Universitate, însă planurile au fost ajustate la cele zece stații actuale: Râul Doamnei, Constantin Brâncuși, Valea Ialomiței, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară și Eroilor 2.
Așteptarea trenurilor moderne, încă în suspensie
Cea mai recentă achiziție, 13 noi trenuri de la Alstom, încă nu pot fi utilizate din cauza lipsei programului de testare. Prima garnitură a ajuns în România, dar după mai bine de un an, procesul de testare întârzie intrarea lor în circulație.
Potrivit oficialilor, toate testele necesare trebuie finalizate, inclusiv cele inițiale în Franța și cele de pe liniile din București destinate Magicului 5. Se estimează că primul tren va fi utilizat după cel puțin 10.000 de ore de testare în subteran.
Întârziere și provocări în modernizarea rețelei de metrou din București
Deși metroul din Drumul Taberei a fost deschis recent, problemele legate de durata călătoriei și de întârzierea trenurilor noi indică necesitatea unor soluții pentru eficientizarea transportului. În ciuda acestor obstacole, investițiile în infrastructură continuă, iar pasagerii așteaptă cu răbdare îmbunătățiri semnificative în viitorul apropiat.

Fii primul care comentează