Autoritatea britanică pentru concurență și piețe (CMA) a activat recent noi atribuții legale pentru a reglementa activitatea Google în domeniul căutărilor online, acordând companiei statutul de “piață strategică” pentru serviciile sale de căutare generală și publicitate bazată pe căutare, relatează sursele de știri.

Această hotărâre a fost luată după o investigație de aproape nouă luni, în urma căreia autoritatea a concluis că Google deține o poziție dominantă și consolidată pe piață.

Această recunoaștere îi permite CMA să impună măsuri concrete pentru modul în care funcționează serviciul de căutare al Google în Regatul Unit.

„Am stabilit că Google are o poziție strategică în domeniul căutărilor și al publicității online – peste 90% dintre căutările din Marea Britanie se fac pe platforma sa,” a declarat Will Hayter, director executiv pentru piațe digitale în cadrul autorității.

Deși această desemnare nu implică o acuzare formală de încălcare a regulilor, ea le oferă autorităților posibilitatea de a propune măsuri pentru a spori concurența.

Discuțiile despre posibile acțiuni concrete vor începe mai târziu în acest an. Printre propunerile analizate se numără obligarea Google să ofere un sistem de clasificare mai corect al rezultatelor și să permită site-urilor web să controleze mai bine cum este folosit conținutul lor, inclusiv în răspunsurile generate de inteligența artificială.

CMA a menționat că asistentul AI al Google, numit Gemini, nu face parte din această evaluare, însă alte servicii de căutare bazate pe inteligența artificială sunt incluse în analiză.

Google a avertizat că unele dintre măsurile propuse ar putea încetini inovația și introducerea de noi produse în Regatul Unit.

„Multe dintre ideile discutate ar putea limita creativitatea și creșterea economică, întârziind lansarea de produse noi într-o perioadă de transformări majore bazate pe inteligența artificială,” a spus Oliver Bethell, director pentru concurență la Google.



Sursa articol