
Problemele legate de diferențele între limitele de viteză afișate pe platformele digitale și cele reale reprezintă o sursă de confuzie pentru mulți șoferi din comitatul Laois, Irlanda. Recent, un consilier local a atras atenția asupra impactului acestor neconcordanțe, în special în contextul schimbărilor efectuate în cadrul unui program național de siguranță rutieră.
Debutul problemei a fost marcat de reducerea limitei de viteză de la 80 km/h la 60 km/h pe numeroase drumuri locale, inclusiv Barrowhouse Road. Cu toate acestea, limitele afișate pe Google Maps și sistemele de navigație din mașini nu au fost actualizate, ceea ce a condus la situații în care șoferii au fost amendați pentru depășirea limitei, deși aveau viteze corecte conform semnelor fizice.
Consilierul independent Aisling Moran a subliniat că mulți șoferi, inclusiv propria sa mașină, indică în bord limite de 80 km/h, ceea ce confirmă lipsa actualizărilor în bazele de date digitale. Ea a readus în discuție necesitatea unor măsuri rapide pentru evitarea sancțiunilor nedrepte.
Autoritățile locale, reprezentate de inginerul Tom Drennan, au promis verificări și montarea de semne rutiere suplimentare. În plus, colaborarea cu Oficiul de Management Rutier (RMO) va permite identificarea și corectarea acestor diferențe. Se intenționează, astfel, instalarea unor indicatoare clare la intersecții pentru a informa șoferii despre limitele reale de viteză.
Situația evidențiază o dificultate mai largă, legată de sincronizarea între schimbările de infrastructură rutieră și actualizarea platformelor digitale precum Google Maps. Până la soluționarea completă a acestei probleme, șoferii sunt sfătuiți să acorde prioritate semnelor rutiere fizice, fiind singura sursă oficială pentru limitele de viteză.
Monitorizarea constantă a evoluțiilor și informarea actualizată rămân esențiale pentru evitarea incidentelor sau sancțiunilor într-un context în care tehnologia și infrastructura nu sunt perfect sincronizate.
Fii primul care comentează