Genoveva Farcaș, directoarea Casei Corpului Didactic din Iași, subliniază că unul dintre principalele obstacole în pregătirea profesorilor din România este formalismul exagerat, care poate fi întâlnit în anumite situații. În cadrul unui interviu pentru postul de radio local, ea a menționat că, deși există o nevoie reală de actualizare și inovație în procesul de formare, organizarea și calendarul acestor cursuri adaugă dificultăți, adesea reducând utilitatea practicilor în sala de clasă.

Farcaș afirmă: „Cred că este principala problemă pe care o avem când ne raportăm la formarea profesorilor din România, acest formalism care este, pe alocuri, întâlnit. Profesorul are cele 20 de ore de predare, la care se mai adaugă cel puțin tot atât pentru pregătirea activităților didactice și extracurriculare. Calendarul formării este o problemă care generează situații de formalism. Nu ne dorim acest lucru, dar când să se facă cursurile acestea? După orele didactice, în vacanțe?”.

Ea atenționează că instituțiile de formare ar trebui să găsească un echilibru între necesitățile reale ale profesorilor și cerințele sistemului educațional, pentru ca procesul de învățare continuă să fie autentic și benefic, nu doar o formalitate birocratică. „Avem alte generații de elevi, părinți diferiți, un context societal și legislativ instabil, iar profesorul trebuie să se adapteze constant. Formarea fără aplicare practică cu elevii devine inutilă”, a adăugat Farcaș.



Sursa articol