Președintele american Donald Trump analizează posibilitatea reducerii semnificative a tarifelor pentru producția de automobile din Statele Unite, măsură menită să elimine o parte din costurile actuale ale marilor fabricanți auto. Conform unor oficiali din industrie și unui senator republican, această decizie ar putea trimite un mesaj clar: dacă asamblați autovehicule în SUA, veți fi recompensați. Printre principalii producători care ar fi scutiți de tarife se numără Ford, Toyota, Honda, Tesla și General Motors, care au un conținut autohton ridicat, fiind imuni la aceste taxe.

Un fost dealer auto și membru al Comisiei pentru Comerț din Senat a explicat că această măsură ar încuraja producția auto națională și ar susține obiectivul lui Trump de creare de locuri de muncă pe teritoriul american. În urma acestor informații, acțiunile companiilor auto americane au crescut joi, Ford înregistrând o creștere de 3,7%, Stellantis de 3,2% și General Motors de 1,3%.

De asemenea, Departamentul Comerțului a anunțat în iunie un mecanism de compensare pentru taxele la importuri, care oferea o reducere graduală a tarifelor pentru vehiculele asamblate în SUA, de la 3,75% la 2,5% până în aprilie 2027. În prezent, administrația Trump ia în considerare prelungirea acestui nivel inițial de 3,75% pentru o perioadă de cinci ani și extinderea avantajelor și pentru producția de motoare.

Un oficial al Casei Albe a confirmat că se analizează o strategie cuprinzătoare pentru stimularea producției auto interne, dar a menționat că deciziile oficiale urmează să fie luate odată cu semnarea unei hotărâri finale de către președinte.

Este important de menționat că, până acum, Trump a impus tarife de 25% asupra importurilor de vehicule și piese auto, în valoare anuală de peste 460 de miliarde de dolari. Ulterior, a încheiat acorduri de reducere a acestor taxe cu Japonia, Regatul Unit și Uniunea Europeană. În august, Departamentul Comerțului a ridicat taxele pentru o serie de produse din oțel și aluminiu și piese auto, totalizând circa 240 de miliarde de dolari anual. Deocamdată, companiile auto nu au comentat aceste informații, iar întrebarea rămâne dacă reducerea tarifelor va putea compensa impactul major al taxelor asupra oțelului și aluminiului.



Sursa articol