Primăria Capitalei a anunțat recent demararea unui proces de consultare publică referitor la un Plan Urbanistic Zonal (PUZ) pentru extinderea rețelei de tramvai în zona Piața Unirii. Propunerea vizează prelungirea liniei de tramvai 32 cu aproape un kilometru prin Piața Unirii, până la terminalul Sfânta Vineri.

Documentația, care include 92 de pagini și 13 planșe tehnice, prevede extinderea unei linii de tramvai ce va conecta cartierul Rahova, situat în sud-vestul orașului, cu zona de nord-est, prin Piața Unirii, un punct important de transport public.

Conform spuselor autorităților, scopul proiectului este de a îmbunătăți transportul electric în aer liber, de a diminua traficul auto și de a integra această nouă linie în rețeaua intermodală existentă.

Planul a primit avize pozitive din partea mai multor instituții centrale și locale, precum Agenția pentru Protecția Mediului, Ministerul Transporturilor, compania de transport public, Brigada Rutieră, serviciul de informații secrete, Ministerul Culturii și Administrația Bazinală de Apă.

Locuitorii pot depune sugestii și opinii până la data de 1 septembrie 2025, iar în cazul solicitărilor scrise, proiectul poate fi supus unei dezbateri publice ce va avea loc până pe data de 2 octombrie 2025. Ulterior, aceste recomandări vor fi analizate de Consiliul General al Municipiului București, care va avea decizia finală în privința aprobării.

Anunțul privind extinderea liniei de tramvai prin Piața Unirii a fost făcut de primarul general Nicușor Dan în 2022, explicând că două companii s-au înscris pentru realizarea studiilor de fezabilitate pentru aproape 15 kilometri de noi linii de tramvai. Atunci, lucrarea era împărțită în patru etape distincte, iar una dintre acestea prevedea exact prelungirea liniei 32 cu 0,9 kilometri, de la Dealul Mitropoliei până la conexiunea cu linia 21, spre strada Sfânta Vineri.

Începând cu 10 iunie 2025, în zona Piața Unirii se realizează lucrări de consolidare a platformei care sprijină podul peste râul Dâmbovița. Acestea necesită închiderea traficului pentru o perioadă de doi ani, după care vor urma lucrări de consolidare la pasarela rutieră din Piața Unirii. În plus, primarul sectorului 4, Daniel Băluță, a menționat că aceste activități vor fi realizate în etape, pentru a minimiza disconfortul pentru cetățeni, și a reafirmat intenția de a extinde infrastructura de tramvai pentru facilitarea intervențiilor.



Sursa articol