
Autoritățile chineze au anunțat sâmbătă implementarea unor acțiuni disciplinare și sancțiuni împotriva rețelelor sociale locale Weibo, similară cu o platformă de microblogging, și Kuaishou, o aplicație de videoclipuri asemănătoare TikTok-ului. Aceste măsuri au fost luate deoarece platformele au promovat excesiv vedete și conținut considerat „inedellic” sau nepotrivit, conform informațiilor făcute publice de autoritatea responsabilă cu reglementarea internetului în China.
Sancțiunile includ convocări pentru discuții, ordine de a corecta problemele identificate într-un termen stabilit, avertismente și pedepse aspre pentru persoanele responsabile, a explicat Administrația Chineză a Spațiului Cibernetic.
Tot săptămâna trecută, au fost aplicate măsuri similare și aplicației RedNote, cunoscută drept varianta chineză a Instagram-ului, denumită și Xiaohongshu.
Rețelele sociale din China sunt obligate să monitorizeze riguros conținutul considerat subversiv, vulgar, pornografic sau în general dăunător, angajând echipe de moderatori pentru acest scop. În comunicate oficiale, autoritatea pentru internet a acuzat platformele Weibo și Kuaishou că nu și-au îndeplinit corespunzător această responsabilitate.
Algoritmii de pe aceste rețele promovează cele mai vizibile subiecte, iar conținutul nedorit tinde să apară în poziții de top în rezultatele căutărilor. Weibo, o platformă de microblogging unde utilizatorii pot publica texte și fotografii, se concentrează pe evenimente curente și are aproximativ 591 de milioane de utilizatori activi în martie. Kuaishou, care difuzează videoclipuri scurte, numără peste 730 de milioane de utilizatori activi. RedNote, o aplicație cu conținut în principal nepolitic, dedicat gătitului, sportului, modei, călătoriilor sau vedetelor, are circa 350 de milioane de utilizatori.
În China, unde informațiile sunt strict censurate, aceste platforme sociale abundă în zvonuri și discuții despre celebrități din industria cinematografică și muzicală.
Fii primul care comentează