„Squid Game” a înregistrat până în prezent peste 265 de milioane de vizionări, devenind cea mai urmărită serie pe Netflix. În 2021, lansarea sa a fost cea mai de succes în platforma de streaming, cu 111 milioane de vizualizări în primele 17 zile. Astfel, a depășit „Bridgerton”, vizionat de 82 de milioane de abonați într-o lună la sfârșitul anului 2019, și s-a plasat pe primul loc în peste 90 de țări, conform unui articol publicat pe un site de știri financiare.

Serialul prezintă povestea a 456 de persoane marginalizate, supuse unor datorii mari, care participă la o competiție periculoasă bazată pe jocuri pentru copii, câștigătorul urmând să primească o sumă uriașă de 33 de milioane de euro. Doar câștigătorul va supraviețui provocărilor fatale.

Succesul neașteptat și extraordinar al serialului se datorează atât creatorului, scenaristului și regizorului Hwang Dong-hyuk—care a declarat că a pierdut șase dinți din cauza stresului în timpul filmărilor—, cât și distribuției remarcabile și regiei artistice impresionante. Totuși, este surprinzător faptul că o serie sud-coreeană extrem de violentă, interzisă minorilor sub 16 ani, ce relatează despre o bandă de personaje marginale, a devenit atât de populară atât de rapid.

Diferențele culturale și natura violentă a serialului, ce include un masacru pe parcursul a nouă episoade, ar putea explica de ce o parte considerabilă a publicului ar fi exclusă. Acest lucru explică de ce scenariul, inițial destinat unui film, a necesitat mai bine de 10 ani pentru a fi transformat într-o miniserie pe platforma de streaming Netflix, după ce a fost greu de convingere investitori și actori.

Unele critici afirmă că serialul încearcă să inoveze pornind de la idei vechi. Într-adevăr, această creație originală amplifică până la extrem unele teme din alte fenomene media. Deși există multe comparații cu filme precum „Jocurile Foamei” sau „Labirintul”, se remarcă asemănarea cu cel mai recent film al regizorului japonez Kinji Fukasaku, intitulat „Battle Royale”.

Lansat în anul 2000, filmul „Battle Royale” spune povestea a 42 de liceeni trimiși pe o insulă unde trebuie să se elimine între ei în trei zile, respectând anumite reguli. Numai ultimul supraviețuitor va putea reveni acasă cu o recompensă. Acest film, mult timp interzis în mai multe țări, inclusiv în Statele Unite, a devenit ulterior un cult și o referință în gen, fiind considerat de cineastul Quentin Tarantino drept preferatul său.

„Squid Game” amintește, de asemenea, de emisiuni de tip reality-show precum „Koh-Lanta” sau „Survivor” din Statele Unite, aflate la sezonul 48. În similitudine, participanții se confruntă cu foame și lipsă de odihnă, participă la probe fizice și sunt eliminați între ei, câștigătorul urmând să primească o sumă importante de bani.

Cele mai de succes platforme de streaming, precum Netflix, au construit seriale care seamănă cu cel mai popular joc video din toate timpurile: „Fortnite”. Deși serialul a fost scris înainte de apariția jocului, acesta prezintă un stil vizual și un limbaj estetic similar. Personajele și elementele din „Squid Game” au fost rapid preluate și adaptate în jocurile video pentru copii.

Alte referințe culturale includ serialul „La Casa de Papel”, cunoscut pentru costumele specifice ale personajelor, și serialul HBO „Westworld”, care imaginează un viitor în care bogații pot abusa și ucide androizi în parcuri de distracții futuriste.



Sursa articol