
Progres semnificativ în construcția Magistralei M6 de metrou.
Efort susținut pe șantier în regim de trei schimburi
Lucrările pentru Magistrala M6 continuă fără pauze, cu echipe formate din 30 de specialiști care lucrează non-stop în trei ture. Potrivit reprezentanților Asociației Pro Infrastructură, activitatea pe șantier este intensă și bine coordonată.
Cârtițele M6 avansează rapid spre stații importante
Una dintre cele două cârtițe M6 se află în perioadă de revizie, în timp ce cealaltă forează spre stația Aeroport Băneasa. „Ambele machete de foraj progresează bine. Prima cârtiță a fost lansată din zona Mall Băneasa în 9 aprilie 2025 și a pătruns în stația Aeroport Băneasa pe 18 august. În această perioadă, se va face revizia tehnică, urmând ca în câteva luni să fie redirecționată spre stația Gara Băneasa, aproape de Fântâna Miorița”, explică ONG-ul.
Noile prognoze pentru finalizarea lucrărilor
Cea de-a doua cârtiță urmează să ajungă în stația Aeroport Băneasa în septembrie și deja este supusă studiilor de aprovizionare, până în ultimul stadiu al instalării bolțarilor și continuării avansului. „Tab-ul se deplasează aproximativ un metru și jumătate, apoi se montează o nouă inel format din șase bolțari standard, plus cheia de închidere”, menționează reprezentanții asociației.
Sarcini și termene pentru tronsonul între stațiile 1 Mai și Tokyo
Conform planului, finalizarea structurii pe acest segment este estimată pentru 24 de luni. Apoi vor urma instalațiile, dotările, finisajele și echipamentele stațiilor.
Contextul financiare și provocările proiectului
Proiectul Magistralei M6 a fost, însă, exclus din lista de finanțare PNRR, ceea ce ridică semne de întrebare asupra continuării sale. „Finanțarea devine incertă, fiindcă proiectul a fost scos din PNRR (și nu suntem chiar convinși că a fost inclus în mod oficial în locul Magistralei M4) și trebuie asigurată continuitatea în cadrul Programului Transport”, avertizează ONG-ul.
În comparație, proiectul Magistralei M4 are deja contractul de finanțare semnat, iar câștigătorul concursului pentru Lotul 1 a fost anunțat. Pentru M4, au fost alocate 1,2 miliarde de euro.
Speranțe de continuare fără întârzieri majore
„Să sperăm că nu vom repeta soarta Magistralei M5 Drumul Taberei-Eroilor, afectată timp de doi ani din cauza lipsei de fonduri, tăiate în 2013 de Victor Ponta, dacă își mai aduce cineva aminte”, spun reprezentanții asociației.
Progresul realizat pe șantier
Lucrările pentru infrastructură au avansat semnificativ. La stația Gara Băneasa, au fost excavați peste 30.000 metri cubi de materiale și betonate aproape 3.700 metri cubi. La alte stații, s-au realizat piloți, pereți mulați și piste de acces, în proporții consistente.
Termene estimate pentru utilizarea magistralei
Potrivit unor surse, circulația pe Magistrala M6 spre Aeroportul Otopeni ar putea începe cel mai devreme în 2028. Primul tronson cu șase stații ar putea fi gata mai devreme, în 2027, după cum a transmis Metrorex.
Fii primul care comentează