
Bulgaria a început să utilizeze de miercuri un sistem în timp real pentru verificarea greutății camioanelor, folosind senzori integrați în asfalt destinat vehiculelor de peste 3,5 tone. Ministrul bulgar al Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice, Ivan Ivanov, a informat jurnaliștii că cele 10 puncte de măsurare din primele benzi au identificat peste 200 de cazuri de supraîncărcare. Acesta a precizat că, împreună cu șeful Administrației Naționale de Taxare, a verificat dacă tot sistemul este pregătit pentru funcționare, conform unei surse citate dintr-un blog-media de știri.
Una dintre cauzele principale ale deteriorării drumurilor din Bulgaria a fost supraîncărcarea autovehiculelor. Începând cu data de 15 octombrie, vehiculele vor fi fotografiate în timp real, iar în caz de încălcare a limitei de greutate, contravenienților le vor fi trimise imagini și somații de plată a unei taxe de penalizare. În cazul neachitării acesteia, vor fi aplicate sancțiuni mai stricte, a explicat ministrul.
În cadrul unei ședințe a comisiei parlamentare pentru politică regională și autoguvernare, se planifică discuții despre modificări ale legii circulației rutiere, care vor introduce penalizări mai dure pentru depășirea limitei de tonaj. Ivan Ivanov a subliniat că supraîncărcarea vehiculelor contribuie la degradarea rapidă a drumurilor naționale.
Prin sistemul WIM (Weigh In Motion), camioanele pot fi cântărite automat în mișcare, fără a fi necesar să fie oprite. În prezent, sunt funcționale 10 puncte de măsurare în rețeaua rutieră, unde dispunerea senzorilor a fost calibrată după trei luni de testări. Aceste locații au fost selectate în zonele cele mai aglomerate, pentru care s-au colectat date în ultimul trimestru, în vederea extinderii etapice a sistemului. La calibrări au participat și reprezentanți ai industriei de transport, care au avut posibilitatea de a monitoriza și participa la măsurători cu vehicule proprii.
Șeful Administrației Naționale de Taxare, Oleg Asenov, a menționat că certificarea acestui sistem reprezintă o reformă rară în Uniunea Europeană, fiind realizată doar de una sau două țări. El le-a prezentat oficialilor documente ce atestă validitatea primelor 10 senzori și a mulțumit pentru suportul primit în implementare. Participarea companiilor de transport în procesul de certificare a fost un pas important pentru familiarizarea cu funcționarea sistemului.
Sancțiuni vor fi aplicate șoferilor sau operatorilor care nu respectă reglementările de tonaj, însă detaliile legate de aceste pedepse nu au fost menționate în acest fragment.
Fii primul care comentează