
Organizația Pro Infrastructură anunță că vineri va fi deschis traficul pe lotul 2 al autostrăzii A7 Ploiești-Buzău, însă consideră că situația este încă departe de a fi ideală. Conform reprezentanților, doar circulația în direcția București va fi permisă, iar pentru cei care revin spre Ploiești va fi nevoie să folosească drumuri alternative, trecând prin localități. Ei critică dur incompetența și lipsa de responsabilitate a oficialilor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere și ai Ministerului Transporturilor, pe care îi acuză de delăsare.
Potrivit anunțului, vineri, după-amiază, circulația pe cei aproape 29 de kilometri ai lotului va fi autorizată, însă procedura nu va fi completă. În loc să se dea drumul la trafic pe tot segmentul până la nodul de la intersecția autostrăzii cu DN2, doar sensul de mers spre București va fi deschis, iar șoferii dinspre Ploiești trebuie să iasă de pe autostradă și să folosească drumurile locale pentru a ajunge în localități precum Stâlpu, Pietrosu sau Costești.
Reprezentanții sancționează din nou lipsa de eficiență și responsabilitate. Ei reproșează că responsabilii din CNAIR și Ministerul Transporturilor nu au avut grijă să finalizeze breteaua necesară pentru ca traficul să fie fluid, în condițiile în care inițial s-a prevăzut că autostrada va fi complet funcțională până în nodul din apropiere de Buzău, și nu doar pentru încărcarea spre București. În plus, subcontractorii au avut blocaje de finalizare din cauza greșelilor făcute la structuri.
De asemenea, specialiștii critică dur greșelile repetate ale constructorilor, precum și lipsa de implicare și de răspundere a oficialilor, inclusiv conducători precum ministrul Grindeanu și secretarul de stat Scrioşteanu, pe care îi acuză de indolență. Ei menționează că, deși s-au făcut promisiuni nerealiste pentru finalizarea autostrăzii în septembrie 2024, realitatea este diferită, iar statul trebuie să se bazeze pe constructorii turci pentru finalizarea anumitor secțiuni restante, cu estimări pentru sfârșitul lunii noiembrie sau pentru decembrie pentru alte segmente.
Contractul pentru cei aproape 29 de km a fost semnat în iunie 2022 cu o firmă româno-bulgară, pentru suma de aproximativ 1,25 miliarde de lei, fără TVA. Inițial, termenul de finalizare era stabilit pentru 20 de luni, dar a fost extins cu câteva luni din cauza unor probleme tehnice. Astfel, termenele de finalizare s-au împins încolo, iar autostrada are o întârziere de un an față de planul inițial.
În final, Pro Infrastructură menționează că, după toate eforturile, rețeaua rutieră de autostrăzi și drumuri expres din România ajunge acum la o lungime totală de peste 1.353 km, din care 83,5 km au fost inaugurați în 2025.
Fii primul care comentează