Protestele cadrelor didactice din România, care nu au avut succes în a convinge guvernanții să renunțe la măsurile controversate din educație, au dus la planificarea unui protest „soft” pe 8 septembrie, în prima zi de școală. Această acțiune urmează unei serii de proteste menite să atragă atenția asupra dificultăților cu care se confruntă personalul din învățământ pe fondul austerității.

La nivel național, cadrele didactice din fiecare județ vor decide dacă se vor alătura protestului a cărui formă constă în prezența lor în clase, fără a parcurge materia. Federația Sindicală „Spiru Haret” subliniază importanța acestei acțiuni, care vizează sensibilizarea opiniei publice cu privire la problemele din învățământ.

Liderii sindicali, precum Loredana Bucur din Bacău și Constantin Ionescu din Vrancea, invită colegii să participe la protest, enunțând că acesta este doar un prim pas. Ionescu, de exemplu, atrage atenția asupra măsurilor care afectează procesul educațional, cum ar fi reducerea posturilor și comasarea claselor.

Protestul din Brașov va include boicotarea festivităților de deschidere a anului școlar. Maria Ligia Sezonov a anunțat și un miting la București, susținând că această acțiune este necesară pentru a apăra drepturile cadrelor didactice. Măsura boicotării activităților de predare va continua, cu posibila declanșare a unei grevi generale în viitor.

Sindicaliștii consideră că responsabilitatea pentru criza din educație revine ministrului și premierului, ei fiind acuzati că nu au dus la bun sfârșit consultările necesare înainte de a lua măsuri drastice. Liviu Axinte din Botoșani subliniază că abrogarea măsurilor adoptate este o prioritate, iar demisiile factorilor de decizie nu sunt suficiente fără o reformă reală.

Situația în educație este percepută ca gravă, iar cadrele didactice își doresc un dialog constructiv cu autoritățile pentru a repara daunele cauzate. Protestul „soft” de pe 8 septembrie va reprezenta o oportunitate pentru profesori de a-și exprima nemulțumirile și de a solicita îmbunătățiri esențiale în sistemul educațional. Continuarea monitorizării și implicării în aceste acțiuni este importantă pentru toți cei interesați de viitorul învățământului din România.