
Unele dintre cele mai importante aeroporturi din Europa, inclusiv cel de la Londra Heathrow, cel mai aglomerat din regiune, au încercat duminică să revină la normal după ce un atac cibernetic a perturbat sistemele automate de check-in, conform informațiilor furnizate de agenția de știri Reuters, citată de News.ro.
Incidentul de sâmbătă a vizat furnizorul de soluții de check-in și îmbarcare, o companie specializată în servicii pentru aviație, parte a unui grup industrial mare, afectând operațiunile din aeroporturile Heathrow, Berlin și Bruxelles. Pasagerii s-au confruntat cu cozi mari, întârzieri și numeroase zboruri anulate.
La Bruxelles, au fost anulate 45 din cele 257 de zboruri programate pentru acea zi, însă schimbările în planificare au ajutat la reducerea timpilor de așteptare.
Un reprezentant al aeroportului a precizat: „Întârzierile variază între 30 și 90 de minute.”
La Berlin, problemele persistau, dar s-a recurs la un sistem manual de rezervă, fără întârzieri semnificative. Heathrow a confirmat că „majoritatea zborurilor” au continuat să decoleze, deși membrii echipei tehnice încă lucrau la remedierea sistemelor.
Potrivit unei firme specializate în date din domeniul aviației, nivelul întârzierilor era considerat „scăzut” la Heathrow, „moderate” (mijlocii) la Berlin și „semnificativ” (mai mare) la Bruxelles, însă toate aceste măsuri erau în curs de reducere.
Acest eveniment reprezintă cel mai recent dintr-o serie de atacuri cibernetice care au vizat diferite sectoare, de la sănătate la industria auto. Compania RTX a descris incidentul ca fiind o „perturbare de natură cibernetică” și a anunțat că a fost afectat software-ul MUSE, utilizat de mai multe companii aeriene.
Fii primul care comentează