Contractul pentru studiul de fezabilitate al drumului de mare viteză A5 București-Giurgiu, cost amplificat cu peste 350.000 de euro
Valoare crescută pentru proiectul rutier strategic
Studiul de fezabilitate pentru ruta A5 București-Giurgiu a fost adjudecat la un cost majorat, după reevaluarea ofertelor solicitată de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC). Inițial, contractul fusese atribuit în mai 2025 pentru 31,2 milioane de lei, însă decizia de reanaliză a dus la o ajustare a prețului la 33 de milioane de lei, o creștere de peste 350.000 de euro.
Procesul de selecție și reevaluare a ofertei
Începând cu data de 9 mai 2025, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a desemnat câștigătorul, o asociere între SC Proiect Construct Regiunea Transilvania (lider) și Roads Design. Aceasta a oferit cel mai bun preț pentru proiectul de infrastructură. Ulterior, în urma unei contestații, contractul a fost redistribuit către o nouă ofertă, depusă de asocierea ACTIV PROIECTARE INFRASTRUCTURĂ S.R.L. (lider) și EMAY Uluslararası Mühendislik ve Müşavirlik Anonim Şirketi, la valoarea de 33 milioane de lei fără TVA.
Ce include studiul de fezabilitate pentru drumul de mare viteză
Studiul de fezabilitate va clarifica dacă ruta va fi autostradă sau drum expres și va analiza opțiuni de finanțare, inclusiv posibilitatea unui parteneriat public-privat. Această etapă esențială va stabili caracteristicile tehnice și financiare ale proiectului, influențând programul de implementare.
Calendarul proiectului și pașii următori
Durata pentru realizarea studiului de fezabilitate este de 16 luni, urmate de 2 luni pentru asistență tehnică, adică o perioadă totală de 18 luni. Dacă nu apar contestații sau întârzieri, această fază se va încheia în jurul datei de 27 februarie 2027.
După finalizare, va urma procesul de licitație pentru execuție, iar lucrările pot începe doar după semnarea contractului și soluționarea eventualelor contestații.
Rolul proiectului în infrastructura europeană
Drumul de mare viteză București-Giurgiu face parte din Coridorul de Transport Pan-European nr. IX, o componentă strategică pentru rețeaua europeană de transport. În prezent, nu se poate estima cu exactitate termenul final de finalizare, dat fiind că proiectul se află în etapa de studiu.
Proiectul va necesita ulterior etape de elaborare a proiectului tehnic și execuție, iar aceste faze vor fi demarate după finalizarea studiului de fezabilitate.

Fii primul care comentează